Träningsplanering 2013-07-28

Ikväll är det planerat att bli lite markhantering á la Rebeccas NH-tänk.
Jag följer ingen särskild del av det här med NH utan jag plockar lite här och var och sätter ihop det till något bra som jag tycker känns mer logiskt och rätt.
I min värld höjer man aldrig en hand mot en häst för att slå den. Man skriker aldrig och visar aldrig någon ilska.
Allt ska gå lugnt och harmoniskt till!
Alla problem har en lösning om man bara är villig att jobba för att lösa det. Ibland är den vägen lång och knackig men helt klart värt det.
 
Idag kommer vi att träna lite pressening, tryck, följa, stanna med mera. Får se vad jag hittar på för roligt!
 
Eftersom jag och Nathalie kommer att träna våra hästar var för sig efter varandra så kan vi nog få till lite fina fotografier. Medans en tränar kan den andra springa med kameran.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

-Rebeccas Ridtravare

Om mig och min ridtravare Persos Seagal. Vår vardag, träning, tips mm.

RSS 2.0