Träningspass 2013-07-27

Det var tänkt att det skulle bli ett pass på 45 minuter nere på vår "ridbana". Dock blev det inte så.
När vi kom ner dit tyckte jag att Tösen verkade annorlunda och kollade konstigt mot skogsdungen så jag stannade upp och lyssnade ordentligt.
Till min stora fasa så hörde jag att där var vildsvin alldeles intill oss!
Det blev att sitta av och börja gå tillbaka, halvvägs upp till stallet tog vi en chansning och satt upp igen och satte av upp mot stallet i trav.
Vi funderade på att rida på gårdsplanen men bestämde oss för att rida ut en sväng istället.
 
Skrittade alltså ut i 45 minuter istället, helt kravlöst och kollade in lite vägar vi ska prova framöver. Varken jag eller Nathalie var speciellt sugna på att ge oss in i skogen efter att ha stött på grisarna.
 
Dock tror jag att jag behöver börja fundera på att slå på Tösen skor då hon kan ömma lite ibland.
Visserligen har vi ganska stor stenkross på grusvägen här hemma och det är mest när hon kliver lite galet på någon sten där som hon ömmar.
Ska kolla henne några dagar till då hovarna inte är speciellt nerslitna egentligen.
 
 Att försöka fotografera från hästryggen med en mobilkamera på en skrittande häst är uppenbarligen inte lätt.
tr
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

-Rebeccas Ridtravare

Om mig och min ridtravare Persos Seagal. Vår vardag, träning, tips mm.

RSS 2.0