Dagens träning 2013-07-20

Dagens träning bestod av ett skrittpass nere på åkern.
Min sambo hade crossbana där förra sommaren så det finns ett fint spår att rida i där nere med mycket "kringelikrokar". Perfekt när man vill få en lösgjord häst!
Fokus låg på volter, serpentiner och halter.
Ridpasset började inte på topp och jag trodde att det skulle bli ett riktigt helvete hela passet först.
Seagal fick något spel och började backa i raketfart, försökte med alla möjliga knep för att få henne att lägga av, vilket resulterade i att hon reste sig istället. Tryckte då till henne ordentligt med skänkeln och då helt plötsligt gick hon fram och var en riktig ängel resten av passet.
 
Jobbade på ungefär halva passet och gav henne sedan lång tygel i några minuter innan vi tog tag i arbete igen.
Hon bjöd verkligen framåt och sökte sig ner i en trevlig form hela passet.
Det kändes verkligen kanonbra idag och hennes lilla spel i början överskuggades fort av hur hon jobbade på och skötte sig resten av passet.
 
Seagal verkar verkligen älska att få jobba just nu. Så himla roligt att den sura hästen jag fick hem har förvandlats till en arbetsglad kelgris.
Rätt hantering och förståelse kan verkligen göra underverk!
 
Hade tyvärr ingen med mig som kunde fotografera idag så bjuder på en bild från i torsdags istället då vi red nere på gårdsplanen.
 
Att jag tittar åt ett annat håll beror på att jag pratar med Nathalie och försöker vägleda henne lite i ridningen.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

-Rebeccas Ridtravare

Om mig och min ridtravare Persos Seagal. Vår vardag, träning, tips mm.

RSS 2.0